«Арқалық қаласы әкімдігінің қалалық тілдерді оқыту орталығы» КММ
0
Мемлекеттік қызметшілерге, ересектерге арналған қазақ тілін оқыту бағдарламасы А2 базалық деңгей

Мемлекеттік және жергілікті басқару органдарындағы мемлекеттік қызметшілерге, ересектерге арналған қазақ тілін оқыту бағдарламасы

А2 базалық деңгей

100 сағат

           

                                  

Әдістемелік отырыстың хаттамасы

№ ____ «____» ________ 2019 ж.

Әдіскер________Ж.М.Муханбетжанова

Арқалық, 2019 жыл

 

 

КІРІСПЕ

 

Қазақ тілін меңгерудің әр түрлі деңгейлерін сипаттау мен дифференциациялау, сондай-ақ осы деңгейлерді оқытатын сәйкес лингвометодикалық моделін құру – қазақ тілін  өзгетілділерге оқытудың қазіргі теориясы мен практикасындағы өзекті мәселелердің бірі. Бір тілді меңгеру дегеніміз – ғылыми әдебиетте осы тілде әр түрлі коммуникативтік әрекетінің қатысым салаларында (тұрмыстық, әлеуметтік-мәдени, ресми-іскери, ғылыми-кәсіби салада) тілдік құзыреттілігі мен сөйлеу қабілетінің қалыптасу дәрежесі. Қазіргі лингводидактикада тілді меңгерудің бірнеше деңгейлерін бөліп көрсетеді. Қазақстандық топтастыруда бес деңгей қабылданған: қарапайым деңгей – А1, базалық деңгей – А2, орта деңгей – В1,  ортадан жоғары деңгей – В2, жоғары деңгей – С1.

 

ТҮСІНІКХАТ

 

Осы бағдарлама қазақ тілін оқыту үшін ұсынылады.

Бағдарлама міндеті:

-  қазақ тілін оқытудың мазмұнын біріздендіру, жүйелеу;

-  тілді оқытуды функционалдық аспектіге негіздеу.

Бағдарлама негізінде мына мәселелер бар:

-  қазақ тілі курсын көп деңгейлі және үздіксіз білім беру аясында ұйымдастыру;

- қазақ тілін оқытуды тіл үйренушінің коммуникативтік, когнитивтік, ақпараттық, әлеуметтік-мәдени, кәсіби, жалпы мәдени құзыреттерін кешенді дамытуға бағыттау.

Аталған бағдарлама коммуникативтік бағытты, мәдени, интеграциялық, педагогикалық, әдістемелік ұстанымдарды ескере отырып, құрылған.

Коммуникативтік бағыт ұстанымы проблемалық тақырыптарды және шығармашылық жаттығуларды, лингвистикалық тапсырмаларды меңгере алуы, қатысымның шынайы жағдаяттарын пайдалана алуы, коммуникация үдерісінде бірден жауап беру біліктілігінің қалыптасуы, әр түрлі жағдаятта шынайы қатысымға психологиялық дайындығының қалыптасуы.

Мәдени ұстаным мен педагогтік ұстаным – курстың тақырыптық аясын тілдік, сөйлеу, елтанымдық материалдарды мұқият таңдаудан, сондай-ақ тіл үйренушінің талабына сәйкес тапсырмалар түрі мен формаларын типтендіру.

Интеграциялық  ұстаным – бір мезгілде коммуникативтік, кәсібилік, академиялық, әлеуметтік біліктілігінің дамуы.

Тіл үйренушінің дербестік ұстанымы – курстың құрылымы туралы ақпараттың ашықтығы, тапсырманы орындау талаптары, бақылау мазмұны, жазбаша және ауызша жұмыстың түрлерін бағалау өлшемдері, сондай-ақ жүйені қосымша білім алу үшін пайдалану мүмкіндігі. Аудиториялық, өз бетінше жұмысты ұйымдастыру – оқу еңбегінің нәтижесіне тіл үйренушінің  жеке жауапкершілігінің жоғары деңгейін қамтамасыз етеді. Оқу дербестігі деңгейін көтеруде бақылаудың  балдық-рейтингтік жүйесінің маңызды рөлі бар.

 

ҚАЗАҚ ТІЛІН ОҚЫТУДЫҢ МАҚСАТЫ МЕН МІНДЕТІ

 

Мақсаты: тіл үйренушіні қазақ тілін оқытудың үш деңгейлік жүйесінің ішкі сатыларымен төменнен жоғарыға қарай көтере отырып, әлеуметтік коммуникативтік міндеттерді әр түрлі тұрмыстық, мәдени, кәсіби және ғылыми қызмет қатысымында коммуникативтік құзыреттілікті қажетті деңгейде меңгеру.

Міндеттері:

- тіл үйренушінің өз бетінше білім алу қабілетін дамыту;

- танымдық, зерттеу біліктілігін қалыптастыру;

- ақпараттық мәдениетін дамыту;

- ой-өрісін кеңейту және жалпы мәдениетін көтеру.

 

 ОҚЫТУДЫҢ ҚҰРЫЛЫМЫ

 

Оқу материалын меңгеру үшін әр деңгейге 100 оқу сағаты ұсынылады. Оқу қатысымының тақырыптары барлық деңгейлер үшін бірдей, бұл білім кеңістігінің тұтастығын қамтамасыз етеді.

 

Лексикалық тақырып

Грамматикалық тақырып

Оқылым

Тыңдалым

Сөйлесім

Жазылым

Сағат

саны

Мерзімі

І ЖАРТЫЖЫЛДЫҚ

І. Отбасы  (8 сағат)

1.

Отбасы

Тәуелдік жалғау.

Шығыс септік.  

Нақ осы шақтың жай түрі, болымсыз түрі. Иелік форма. Жіктік жалғау

 

 

 

 

2

 

2.

Менің отбасым үлкен

 

 

 

 

2

 

3.

Өмірбаян

 

 

 

 

2

 

4.

Бекіту. «Ынтымақты отбасы» диктант жазу.

2

 

ІІ. Ғимараттар (8 сағат)

1.

Ғимараттар

Тәуелдік жалғаудың ІІІ жағы. -дағы, -дегі, -тағы, -тегі  қосымшалары.  

Тәуелденген сөзге барыс септік жалғауының жалғануы.

 

 

 

 

2

 

2.

Қалай баруға болады?

 

 

 

 

2

 

3.

Жол бағытын сұрау, түсіндіру.  Менің сүйікті қалам

 

 

 

 

2

 

4.

Бекіту

2

 

Келіңіз, ән шырқайық!  «Арқалықтың ақ таңы» әні

ІІІ.  Әуесқойлық   (8 сағат)

1.

Әуесқойлық

Нақ осы шақ (күрделі түрі). - шы/-ші жұрнағы.

-ша/-ше жұрнағы. Жинақтық сан есім.

Шартты рай.

 

 

 

 

2

 

2.

Сіз немен әуестенесіз?

 

 

 

 

2

 

3.

Атақтылардың әуесқойлығы

 

 

 

 

2

 

4.

Бекіту: Өткен тақырыптарды қайталауға арналған тест жұмысы

2

 

ІҮ.  Уақытты бағалай біл   (6 сағат)

1.

Уақыт. Сағат қанша болды?

Тәуелдік жалғауының ІІІ жағы + табыс септік

Қалау рай . Өздік есімдік

 

 

 

 

2

 

2.

Уақытты тиімді пайдалану

 

 

 

 

2

 

3.

Бекіту: Жұмыс күнін жоспарлау . Өздік жұмыс

2

 

V. Есімдер сыры (8 сағат)

1.

Есімдер сыры

Көптік жалғау.Деп ойлау, менің ойымша «туралы» шылауы. -еке/ -әке -,  қосымшасы -дай/-дей жұрнағы

 

 

 

 

2

 

2.

Есіміңіз қандай мағына береді?

 

 

 

 

2

 

3.

Ат қою ырымдары

 

 

 

 

2

 

4.

Бекіту.  Топтық жұмыс «Хат жазу»

2

 

Келіңіз ән шырқайық! «Сәби болғым келеді»  әні: Т.Рахимовтікі,   сөзі:  М.Мақатаевтікі.

VІ. Адам келбеті  (8 сағат)

1.

Адам келбеті

...- дан/-ден, ... -тан/-тен, кейін, соң. «Алу» модальдік етістігі. -ға қарағанда -лы/-лі,-ды/-ді,-ты/-ті  жұрнағы.  

 

 

 

 

2

 

2.

Адам келбетін сипаттау

 

 

 

 

2

 

3.

Түр және талғам

 

 

 

 

2

 

4.

Бекіту. Тарау бойынша тест тапсырмалары

2

 

VІІ. Үй. Пәтер  (6 сағат)

1.

Біздің үйіміз

«Көру» көмекші етістігі.

Есімше. -ғанша/-генше,-қанша/-кенше қосымшасы

 

 

 

 

2

 

2.

Пәтер. Баспана түрлері

 

 

 

 

2

 

3.

Бекіту

2

 

Келіңіз, ән шырқайық! «Арыс жағасында» әні: Ш.Қалдаяқов,  сөзі: М.Шаханов

VІІІ.  Менің елім - Қазақстан (8 сағат)

1.

Менің елім

Ауыспалы осы шақ. Өткен шақ. -лы/-лі, жұрнағы (қайталау) 

 

 

 

 

2

 

2.

Астана қаласының көрікті орындары

 

 

 

 

2

 

3.

Қазақстанның көрікті орындары

 

 

 

 

2

 

4.

Бекіту. Аралық бақылауға дайындық

2

 

Аралық бақылау

 

ІІ  ЖАРТЫЖЫЛДЫҚ

ІХ. Өсімдіктер әлемі (12 сағат)

1.

Өсімдіктер әлемі

Бұрынғы өткен шақ:-ып, -іп, -п. Қаратпа сөздер.

 

 

 

 

2

 

2.

Гүлдер туралы

 

 

 

 

2

 

3.

Жануарлар әлемі

 

 

 

 

2

 

4.

Үй жануарлары

 

 

 

 

2

 

5.

Дала жануарлары

 

 

 

 

 

2

 

6.

Бекіту

2

 

Х. Қызмет көрсету орындары (8 сағат)

1.

Қызмет көрсету орындары

Барыс септік. Шығыс септік+-уға болады, болмайды

 

 

 

 

2

 

2.

Қоғамдық орындар

 

 

 

 

2

 

3.

Қоғамдық орындарда адам өзін қалай ұстау керек?

 

 

 

 

2

 

4.

Бекіту: Диктант

2

 

 

ХІ. Өмірбаян (10 сағат)

 

1.

Өмірбаян

Шығыс септік+ «соң, кейін»

 

 

 

 

 

2

 

2.

Өмірбаян қай кезде жазылады?

 

 

 

 

2

 

3.

Жеке іс парағы

 

 

 

 

2

 

4.

Жеке іс парағының құрылымы

 

 

 

 

2

 

5.

Бекіту

2

 

ХІІ. Іс қағаздар (10 сағат)

1.

Іс қағаздары

Тәуелдік жалғау+ілік, ілік септік. Ырықсыз етіс+бұйрық рай

 

 

 

 

2

 

2.

Өтініш

 

 

 

 

2

 

3.

Өтініш құрылымы

 

 

 

 

2

 

4.

Бұйрық

 

 

 

 

2

 

5.

Қорытынды емтиханға дайындық

2

 

Қорытынды емтихан

40 сағат

 

Барлығы: 100 сағат